Hej världen! #Blogg100/1

Hello world! Nörden i mig gillar att börja så, det känns lite tryggt att ha det med mig när jag kastar mig in i ett projekt som känns väldigt stort och oöverkomligt. Skrivande har nog aldrig varit min favoritsysselsättning, men eftersom det alltid är nånting som behöver skrivas är det svårt att undvika det. #Blogg100 blir ett bra sätt att se om jag kan få lite rutin på skrivandet och få det till en naturligare del av det jag gör. Nåväl, här är reglerna, rakt av plankat från Bisonblog:

Regler för #Blogg100 – Andra sommaren

  • #Blogg100 startar onsdagen den 23 januari 2013 (men det går bra att starta när du själv vill, då slutar du även utmaningen något senare såklart)
  • Varje dag, 100 dagar i rad, måste minst ett nytt inlägg publiceras på din egen blogg.
  • Tagga varje inlägg med taggen #blogg100 (samma sak om du twittrar ut länkar till inläggen)
  • Det finns inga krav på hur långt inlägget ska vara. (Ett inbäddat youtubeklipp är också ett inlägg).
  • Det är helt okej att förhandspublicera inlägg, men det blir kanske roligare att skriva tätare inpå själva publiceringen.

Vad ska jag skriva om då?

  • Wikimedia och Wikipedia – oundvikligt eftersom det är både jobb, fritid och lite däremellan
  • Leksands IF – eftersom det där hockeylaget tar en stor del av min tid, kraft och engagemang
  • Sambon, storkillen och lillkillen – ständiga källor till glädje och inspiration
  • Tiden – hur den tar slut och används på olika sätt
  • Den rosa elefanten – förhoppningsvis kommer den fram om några avsnitt och visar sig inte vara så stor och läskig som jag tror att den är.

Vad tror ni, är jag med till slutet? Kom gärna med glada tillrop och uppmuntrande kommentarer. Vadslagning om hur länge jag hänger med är också välkommet.

16 tankar på “Hej världen! #Blogg100/1

  1. Lennart Guldbrandsson

    Kul att se dig komma igång, Axel. Min favvo-Haxpett! Och jag tror att du klarar åtminstone trettio dagar på utmaningen! Schemalägg det, är mitt tips. Annars får du väl börja om 🙂 Lycka till, oavsett!

    Svara
    1. Axel Pettersson Inläggets författare

      Tack! Schemaläggning är ett bra tips. Jag sätter dessutom en markering i kalendern på 22/3 så har jag nånting att se fram emot.

      Svara
    1. Axel Pettersson Inläggets författare

      Helt klart och tack desamma! Lycka till med både det ena och det andra. Några nyheter än?

      Svara
    1. Axel Pettersson Inläggets författare

      Starten på #Blogg100v med målgång första veckan 2015! Nästan lika imponerande att hålla igång så länge i så fall.

      Svara
  2. Pingback: Hur ska det här gå? #Blogg100/2 | Haxpett - #Blogg100

  3. Pingback: Meta #Blogg100/9 | Haxpett - #Blogg100

  4. Pingback: Svårräknat #Blogg100/31 | Haxpett - #Blogg100

  5. Pingback: Sidstök #Blogg100/83 | Haxpett - #Blogg100

  6. Pingback: Nu börjar det! | Haxpett – #Hashtagg

Lämna en kommentar