Hur ska det här gå? #Blogg100/2

Plums

Texten stämmer inte riktigt med bilden, det är inte mer än lårdjupt. Därav den okonventionella hoppstilen.
Foto: (troligtvis) Lena Sundstedt, grumlig upphovsrätt.

Kastar mig ut på djupt vatten!

Det är känslan som infinner sig när jag ska skicka ut det första inlägget i #Blogg100-äventyret. Vad är det jag har gett mig in på?

Men å andra sidan, klart det ordnar sig. Dom glada tillrop jag fått här och på facebook är bra motivation och är trevliga att komma tillbaka till om det känns tungt nån dag. Än så länge är jag inte så strukturerad som Jakob, som har lagt upp ett schema över vad han ska skriva om varje dag, eller Jocke, som rakt av tar hand om metabloggandet för #Blogg100 och sammanfattar, tar upp statistik och trender och lyfter upp spännande bloggar.

Kanske behöver jag hitta ett tema eller en återkommande struktur, men jag börjar med att frisvänga lite och se hur det går. 100 inlägg är en del så det går ju också att köra kortare (eller längre) temaperioder också. Till exempel favoriter i Leksandströjan på passande nummer, en och annan wikipediaartikel som behöver lite kärlek kan få uppmärksamhet, platser, händelser, bra folk… Det ska nog gå att fylla ut dagarna och hitta nånting passligt att skriva om. Och eftersom tiden är det den är handlar det mest om att ta till vara på den så att jag inte behöver sitta uppe och nattsudda allt för mycket. Samtidigt ska ju inläggen sparas på rätt sida om dygnsskiftet, så om det blir sent nattsuddande torde det betyda att jag ligger en dag före. Jaja, nu får det vara nog för idag. Nu ska jag titta på några andra som ägnar sig åt det här och se vad dom skriver om, för nån måste ju hinna läsa alla bloggar som skrivs också!

3 thoughts on “Hur ska det här gå? #Blogg100/2

  1. Linda aka Javamorsan

    Hm ja kanske man skulle bestämma i förväg om vad man skall skriva om. Och sen hålla sig till detta. Men 100 dagar. Ja det kan ju bli upprepning vad gäller ämne men vad gör det! Jag skriver om precis vad som helst som faller mig in 🙂 Om det är intressant. Nja men jag har kul det räcker 🙂

    Svara
    1. Axel Pettersson Inläggets författare

      Just nu siktar jag på att komma ikapp och om i hanteringen så att jag inte behöver skriva allting precis innan midnatt, men lite tema och upprepning skadar nog inte. Det blir nog lite funderande om det framöver.

      Svara
  2. Ping: Meta #Blogg100/9 | Haxpett - #Blogg100

Kommentera

