Meta #Blogg100/9

Så här efter en vecka och lite till av #Blogg100 är det dags för en sammanfattning av vad jag åstakommit. Några sena ankomster och inte dom mest genomtänkta, vällänkade eller källbelagda inläggen tyvärr, men jag har några dagar till på mig.

#1 Kastar mig in i det, listar lite av vad jag tänker mig skriva om. Många lyckönskningar och uppmuntrande kommentarer

#2 Funderar på vad det är jag kastat mig in i. Imponeras av strukturerade duktiga människor som har planer på vad dom ska skriva om och olika teman för alla inläggen.

#3 Lätt försenad betraktelse över fredaspingisen, kompletterat med min första film på jotjoob.

#4 Lång dag med utbildning av frivilliga för Wikimedia Sveriges räkning. Kvällen avslutades med middag på Lilla Saigon och semla hemma tillsammans med Einar och Mats.

#5 Söndagsångest över att fotbollssäsongen snart är slut och att jag måste hitta nånting annat att göra när jag viker tvätt.

#6 Känslan av att höra 38,1 i telefonen. Den känslan.

#7 Kärleken till ett hockeylag och resorna det tagit mig på. Och en bild på en gammal dommarbas.

#8 Maktlösheten under förkylningen. Lillkillen dominerade dagen.

Återkommer med mer under morgondagen. Kanske dags för lite mer läsande av vad andra skriver om och kommenterande och återkopplande till det. Dags att inte bara vara en egen liten planet i bloggosfären kanske.

Kommentera

