Grönan

Mitt musikintresse är lite halvdant. Lyssnar jag på radio så är det helst pratradio på P1, Spotifykontot har jag inte använt på flera år, skivsamlingen är nedpackad och samlingen av nedladdad musik ligger kvar på den löstagbara backup-disken jag la den på för något år sen. Lite lokalpatriotiskt lyssnande på Stiko Per, lite blandat som sambon bjuder på och en hel del melodifestivalterror från lillkillen är det jag oftast lever på.

Utöver ovanstående ser sambons brorsa till att jag får lite musikupplevelser. Han är nämligen vådligt musikintresserad, gillar att gå på konserter och har dessutom den goda smaken att säga åt mig att hänga med. Idag hörde han av sig eftersom Amanda Jenssen spelade på Gröna Lund. Jag har inte varit där på några år och senast var det nog också han som tog med mig. Jag ska inte påstå att jag är någon Amanda Jensen-fantast, men det var en trevlig spelning och vi hann med lite femkampsgrenar efter.

Själv var jag lite sugen på att åka den nya slänggungan, och efter lite övertalning gick Tomas med på att åka han också. Till vårt stora förtret hade dom dock hunnit stänga kön när vi kom dit, så det blev ingen premiärtur på över hundra meters höjd. Inträdet på 200:- jämfört med grönankortet för 220:- gör att nu går jag i alla fall in gratis resten av säsongen, oavsett om det är karuseller eller musik på programet.

One thought on “Grönan

  1. Ping: PremiärTure | Haxpett - #Hashtagg

Kommentera

