Separationsångest #Blogg100/100

Inte kan det väl vara så? Sitter jag här och drar mig för att skriva 100/100 bara för att slippa bli ”färdig” med det här påfundet? Tror jag verkligen att tiden stannar om jag låter bli att skriva?

Nja, visst har jag snuddat vid tanken på att låta bli dagens inlägg i någon slags symbolik för att det här inte blir klart nångång, men det känns som att dra lite för stora växlar av det och att nalla av symbolik jag inte når upp till. Men oavsett känsla och symbolik är jag väldigt nöjd med att ha tagit mig igenom det här och att nu vara framme vid nummer 100 av den här bloggen.

Vad har jag lärt mig då, och vad tar jag med mig vidare? Bäst är att jag faktiskt har kommit så här långt. Även om en del har varit ganska uselt, en del ännu sämre och några nödlösningar så finns det i alla fall 100 inlägg här nu. Några inlägg har börjat med höga ambitioner men avslutats utan att ketchupflaskan knutit ihop alla kanoterna i lasset och lämnat den röda tråden hängandes när orken trutit mot slutet och det sen återstår att #länka lite och hitta någon passande illustration. Näst bäst är att jag trots bitvis bristande motivation har kommit vidare och fått till nånting, att jag har fått (en förvisso inte helt hälsosam) rutin på att faktiskt sätta mig och skriva nånting och att det har blivit ett och annan guldkorn i det hela. Dessutom är jag väldigt nöjd att jag kom vidare med exjobbsförberedelserna, och jag inser nu att jag ska använda det här som lite kom-ihåg för vad och när som händer i  fortsättningen.

Målgången innebär namnbyte: Från rosa elefant till exjobb. Nästa steg examen!

Tack alla som varit med och kommit med glada tillrop, både här, där och mitt emellan. Det värmer enormt och funkar som både morot och piska på samma gång. Och för er som är berörda, glöm inte avslutningsminglet.

Kommentera

