Inte riktigt hundra #Blogg100/99

Trots att jag avslutade med en klipphängare igår tror jag att jag struntar i det och går åt ett annat håll. Det är nämligen så många som har rapporterat målgång i #Blogg100 idag att jag har blivit alldeles dagvill och undrar vad jag är på för dag egentligen. Oavsett känns det som om dagen får bli lite mer funderande på vad som händer nu, nu när jag nästan är framme efter dom där hundra dagarna som var så avlägsna i slutet av januari.

Nån form av fortsättning blir det helt klart, men det har jag ju redan konstaterat. Att det inte kommer att bli dagligen i fortsättningen är jag dessutom helt säker på, nattsuddandet är inte helt bra och dessutom kommer jag förhoppningsvis behöva tiden för viktigare skriverier. Det studieintyg jag fick från Högskolan Dalarna idag såg bra ut. Om jag förstår kraven och dom nya högskolepoängen rätt är det enda orosmolnet att jag har läst ÖÄA089 Vetenskapsteori tidigare och nu är kravet Forskningsmetodik i informatik. Hur stor skillnad det är på kurserna (och om jag kommer ihåg nånting från den) är oklart, men det får jag nog snart besked om. Sen är det bara det där med att hitta ett ämne och allt runt om kring som återstår, men efter 100 dagar med det här kan det ju inte vara helt omöjligt i alla fall.

Mål, mål, mål. Alla går i mål. Själv har jag en dag kvar, men vad är väl det i det stora hela?

Kommentera

