Nedräkning #Blogg100/90

Tio kvar, om jag har räknat rätt. Men vad blir det sen då? Kommer jag fortsätta sitta uppe på nätterna och klämma fram det ena efter det andra eller kommer jag att dra ner på takten, fundera lite mer och gå och lägga mig lite tidigare. Efter 90 dagar inser jag att den tid jag tar mig är så här på slutet av dagen. Det blir som inte av tidigare på kvällen, men det kanske går att få lite fason på när det inte är samma press på att få ut ett inlägg om dagen längre.

En klok vilsen man skrev nyss att ju mer han skriver desto lättare är det att skriva. Och i den självklarheten ligger det nånting, men det är väl som med all annan träning också. Det är svårt att inte bli bättre på nånting som jag lägger en massa tid på.

Så vad är det kvar att göra av dom här dagarna som är kvar? Vad har jag för idéer som inte kommit fram än?

  • Ställen jag bott på, är det nånting som lockar?
  • Utveckling av #wiki100 och #commons100 kanske?
  • Översätta ett projekt en annan skäggig man startat och driva det ett tag?
  • Fira nästan ett år på jobbet och klura lite på vad den resan inneburit?
  • Dagar i veckan, finns det ett mönster i mitt bloggande?

Början på en plan i alla fall. Förmodligen blir det lite av det, lite av nånting annat och en hel del mitt emellan. Tio dagar kvar, avslutningstillställning lite senare, och därefter ett helt liv som bloggare att leva.

2 thoughts on “Nedräkning #Blogg100/90

  1. Ping: Den rosa elefanten? #Blogg100/92 | Haxpett - #Blogg100

  2. Ping: Inte riktigt hundra #Blogg100/99 | Haxpett - #Blogg100

Kommentera

