Nästa år! #Blogg100/86

0-4 och 4-0. Så enkelt var det för AIK från norr att tokspöa isbjörnarna ännu längre norrifrån i en kort och intensiv E4-finalserie. Jag kan inte säga att jag följt slutspelet särskilt noga, men det är svårt att släppa det helt och hållet. Och av det jag har sett på TV nu (spridda skurar av dom sista två matcherna) så såg det rättvist ut. Lule hängde inte med och efter två raka finalförluster kan jag förstå AIKs kamp för att slippa stå där som förlorare tredje gången i rad.

Trots att jag varit runt en del och sett insidan av en och annan ishall har jag inte varit i COOP Arena eller Delfinen än, och Delfinen blir det nog svårt att klara av över huvud taget. Skellefteå däremot har jag hunnit med en och annan sneresa till under åren och det är nog inte omöjligt att det blir en vända till nu. Med tanke på att det är fyra gamla Leksingar i Skellefteå kan det bli en spännande match om dom får vara kvar allihopa.

Eftersom det var några år sen senast kommer här en genomgång av lagen och vilka av hallarna jag varit i:

  • AIK syd: På plats i både Hovet och Globen. Konstiga hallar med stolar på ståplats.
  • AIK nord: Lång resa, men där har jag också varit. Bra bortastå då i alla fall.
  • Brynäs: Östra kaffehallen många gånger och under ombygnaden till Tablettask, men aldrig i färdigt skick. Ståplats på snedden då, oklart hur det är nu.
  • Frölunda: Skamligt nog har jag inte varit i Scandinavium.
  • HV71: Invasion med TMG och Superstars när Kinnarps var nybygd och hade en riktig bortastå med plats för 600 personer. Nackdelen var att dom klämde in 200 till där. Inte varit där sen dom förstörde bortastå.
  • Linköping: Inte varit i chokladasken än. Men eftersom David och Mats ska cykla dit kan det vara läge att vara på plats i år.
  • Leksand: Ett och annat besök där!
  • Luleå: Inte än, kanske i år?
  • MODO: Hmmm, oklart. Jag får åka dit och se om jag känner igen mig.
  • Växjö: Inte varit där än.
  • Örebro: Uppvuxen utanför Örebro och spelat i ÖIK innan dom konkade och kom igen under annat namn. Många besök i både Toyotahallen och Bhern arena.

Om jag räknar rätt (och kommer ihåg ihåg rätt om att inte varit i Ö-vik) får jag det till att jag bara varit i hälften av hallarna. Helt klart läge för lite bortamatcher resor i vinter!

Kommentera

