Från 12 till 2 #Blogg100/75

Häromdagen knödde vi ihop oss tolv personer i en stuga. En packning, bilresa och tågresa senare sitter jag ensam i lägenheten och hör lillkillens snarkningar lite svagt från hans sovrum. Visst är det trevligt att umgås med föräldrar, syskon och deras familjer, men det kan lätt bli lite intensivt med många smarta och diskussionsvilliga vuxna samtidigt som barnen har olika nivåer av självständighet, hjälpbehov och vilja att vara med dom andra.

Vintersemester i en fjällstuga har också sina begränsningar i var det går att ta vägen. Skidåkning på dagarna med blandade skurar glada barn och barn som aldrig mer ska titta på snö eller ha sina pjäxor på sig.

Nu är jag i alla fall tillbaka i lägenheten. Stora killen är hos sin pappa, sambon är i Kalmar för en veckas kurs, lillkillen sover och jag njuter av lugnet och ensamheten samtidigt som jag saknar dom andra i familjen. Nu ska jag dock passa på att njuta av en säng där det bara är jag själv som snarkar, för under veckan har det snarkats både högt och ljudligt på sovloftet!

One thought on “Från 12 till 2 #Blogg100/75

  1. Ping: London calling #Blogg100/78 | Haxpett - #Blogg100

Kommentera

