Tillbakapackning #Blogg100/74

Välpackat! Foto:Ironmonger, CC-BY-SA

Efter att ha varit borta en vecka är det imorgon dags att lämna stugan och sikta söderut. Packningsbestyren vid avfärd gick bra och resan upp med Superstars Stockholmsbussen till Leksand och stopp för att säkra elitserieavancemanget och fortsättning med av föräldrarna lånad bil till Sälen funkade utmärkt också. Lillkillens åksjuka märktes endast av i form av att vi tog en luftpause nånstans i höjd med var Vasaloppseliten är två timmar efter start.

Under veckan har det mesta i klädväg använts av både stora och små. För lite av några saker, men det kompenseras med att en del åker med tillbaka utan att ha packats upp. Den där dagen när jag får för mycket tid över ska jag nog göra en uppföljningsblankett där jag enkelt kan föra bok över packningen och se om det är nånting som alltid åker tillbaka rent så att jag i fortsättningen kan sluta packa med det. Förhoppningsvis kommer den där dagen innan jag trillar av pinn, eller så får jag fortsätta åka omkring med oanvända kläder i väskan.

Bra packat! Foto: Ferdinand Reus, CC-BY-SA

Än så länge ser det bra ut med hoppackningen. Vad jag vet är allt som vi hade med hit nedpackat eller framlagt så att det ska gå lätt att packa ihop det sista imorgon. Bilen fyller vi men mina underbara päron plockar upp bilen i Mora så vi behöver bara ta oss, alla väskor och pryttlar vi har med en bit söderut innan vi hoppar på tåget där och beger oss mot mer (o)civiliserade trakter. För sambon blir det bara ett kort stopp på hemmaplan innan hon fortsätter ännu längre bort eftersom hon ska gå kurs i intervjuteknik i Kalmar hela veckan. Själv håller jag mig på hemmaplan ända tills på torsdag då jag beger mig till London och GLAM-WIKI 2013.

Ingen risk att det börjar växa mossa i resväskan än på ett tag i alla fall…

One thought on “Tillbakapackning #Blogg100/74

  1. Ping: Från 12 till 2 #Blogg100/75 | Haxpett - #Blogg100

Kommentera

