Väggen #Blogg100/71

På några ställen går det mer utför än på andra, Väggen i Hundfjället  är nog ett av dom ställen det går brantast utför på.

Väggen till höger, off pist till vänster.

Väggen till höger, off pist till vänster.

Dagens äventyr med en off pisttur i Hundfjället var både brant och spännande. Turen i sig var en födelsedagspresent från sambon, och det passar perfekt in bland det jag inte skrivit in på önskelistan. Trötta ben sen tidigare, men vad gör väl det. På’n igen! Jag och en dansk var gruppen och David från Göteborg var guide. Den sena årstiden och att det inte snöat på länge gjorde att det inte var så mycket att välja på. Efter ett uppvärmningsåk i Branten kastade vi oss ut bland skarsnö och uppstickande småstenar i off pistområdet. Insikten att min telemarksteknik inte räcker till kom över mig igen och det blev slalomsvängar åt både ena och andra hållet. Skarsnö i början men nere bland träden var det tungåkt lössnö där det gick att hitta lite nya svängar i snön. Insikten om min bristande träning gjorde sig också påmind och kroppen, och framför allt låren räckte inte till hela tiden.

Överdelen av Väggen

Överdelen av Väggen

Kul som bara den och trots att jag inte åkte i själva Väggen åkte jag i alla fall i skogen vid sidan av Väggen.

Kommentera

