Klart! #Blogg100/67

Glädjetårar är bra tårar!

-89 var jag inte riktigt med i matchen.

-91 och -92 hade jag inte heller kommit in i matchen, men har svaga minnen av lättnad i alla fall.

00-talet har varit blandat med betoning på mörkt.

Degradering -01, och om jag minns rätt gick jag tillbaka från hallen tillsammans med en Björklövare som var än mer uppgiven än jag. Och så här i efterhand har jag full förståelse för hans uppgivenhet.

Kvalserien -02 gick av bara farten efter en överlägsen framfart i Allsvenskan. Återtåget, kanske världens mest efterhängsna kampanj, lanserades och skrotades av Leksand vid ankomst till stationen men har levt kvar hos andra klubbar och bland tidningar. Magisk match i Globen mot AIK där Jensa la in 2-0 från ingen vinkel alls. När det blev klart genom 6-0 mot AIK hemma satt jag av någon urbota korkad anledning i en soffa hos lillasyster och tittade på TV. Sen var det en avslagen match mot Bosse när en fortfarande bakis Sigge dansade på läktaren och en jublande match där vi körde växelramsor med Timråklacken om att vi var tillbaka.

Elitserien 02/03 avslutade vi med att slå SSK och passerade dom från ingenmansland och fick spela kvart mot FBK, mer än så blev det inte.

Sen var det mörkt igen, sist i Elitserien och missade att hålla oss kvar. Dessutom spöade vi AIK Norr i sista matchen så trollen från Siljans norra strand gick upp, ingenting kan dom klara själva…

04/05 var ett märkligt år. Lockout i NHL samtidigt som jag pluggade i Kanada. Kella och Thirus rattade radion så att jag kunde följa Ryder och Bouillon när dom lekte med dom andra lagen. När det avgjordes var jag i Winnipeg så det var inte förrän dagen därpå jag fick koll på att det var klart.

05/06 säger jag inte så mycket mer om än ny arena och fritt fall.

Sen har vi harvat på där i Hockeyallsvenskan, vunnit serien och klappat ihop i kvalet. Sprattlat till på slutet och spelat bort Malmö. Åkt till spännande orter som Borås och Sundsvall, frusit i Almtunas hall och hoppat sönder läktare lite här och var. Men efter en säsong bestående av rekonstruktion och Uppdrag granskning är det nu äntligen dags igen. #Sneresa till Luleå, ”taskigt kaffe pinsam Arena!” mot västra kaffelaget och ”taskigt kaffe, Tomas DiLeva” mot östra kaffeblasket. Scandinavium, Chokladasken och vart det nu bär hän. Och Örebro, som kommer direkt från förkvalet och sopar rent.

Många tårar blev det på läktaren, tårar av det glada slaget.

Leksands IF spelar i Elitserien 2013/2014!

5 thoughts on “Klart! #Blogg100/67

  1. Ping: Tillbakapackning #Blogg100/74 | Haxpett - #Blogg100

  2. Ping: London calling #Blogg100/78 | Haxpett - #Blogg100

  3. Ping: Wikiträff igen #Blogg100/84 | Haxpett - #Blogg100

Kommentera

