70 #Blogg100/63

Eftersom jag ligger ungefär ett dygn efter borde jag egentligen skrivit det här igår. Och jag borde ha uppmärksammat wikin inför och inte efter bemärkelsedagen. Dessutom borde jag ha fått med systersonen samtidigt som wikin, för det är födelsedagstätt i släkten nu.

Farsan med barnbarn

Farsan med barnbarn

Hilding, minsta systersonen (ett tag till i alla fall), fyllde fyra i förrgår. Grattis och hurra och mer firande snart!

Dagens (det där med att det inte är imorgon förrän jag sovit, remember) jubilar är ingen mindre än min underbara pappa. Och inte vilken födelsedag som helst, 70 år har han gått och blitt idag! 70 år har gått sen han såg dagens ljus och växte upp i Skultuna, flyttade till Stockholm och träffade hon som nu är min mamma. Flyttade runt lite och såg till att jag nu sitter här.

Farsan styr med stadig hand.

Farsan styr med stadig hand.

Nästa vecka åker vi till Sälen och firar genom att åka plattförs och utförs. Föräldrarna, systrarna och barnen. Trivsel och trängsel med 12 personer tillsammans i en stuga. Förhoppningsvis kommer vi ut levande på andra sidan!

2 thoughts on “70 #Blogg100/63

  1. Ping: AFK #Blogg100/68 | Haxpett - #Blogg100

  2. Ping: Bäää och nöff #Blogg100/72 | Haxpett - #Blogg100

Kommentera

