Sparkboll #Blogg100/59

Förlåt, jag borde egentligen låta bli. Men det är ju så eländigt mycket fotboll med rund boll i världen att det är svårt att missa den. Oftast låter jag bli helt och hållet, men lite då och då får TVn stå och skvala och jag har till och med varit på både en landskamp och på någon bajenmatch.

Problemet är att varenda jädra gång blir jag lika irriterad på skador, maskning, filmning och annat som inte hör till en bra sport. Här kommer därför några högst ogenomtänkta slumpvis påhittade förslag som om dom införs gör att i alla fall jag skulle kunna kolla med lite mer behållning

Skador: Det kan inte göra så ont att spela fotboll! Inte en chans! Skulle det göra så ont som en del spelare signalerar skulle ingen vilja börja. Så fort en spelare har ont och inte kommer upp ska det komma in en bår som få bort spelaren från planen så att spelet kan återupptas. Den skadade spelaren får komma in först i nästa spelpause.

Filmning: Hänger till viss del ihop med ovanstående. Ge domare möjlighet att gå igenom en repris av matchen och ordna anmälningar så att det kan bli avstängningar i efterhand.

Maskning: Mät hur mycket effektiv speltid det är på en match och anpassa speltiden till det. Framför allt i slutet av matcherna måste det gå att ordna nånting som håller koll så att det inte tar sju minuter att hämta bollen för ett inkast.

Annat: Det där med firmor, polisnotor, slagsmål, stormning av plan och annat som stör gör mig inte lika mycket som ovanstående, men striktare regler skulle förmodligen underlätta för arrangörerna.

Oklart hur mycket jag kommer att titta på när det kommer fler matcher, men jag är i alla fall biljettinnehavare till finalmatchen i EM som spelas i sommar. Det ska bli kul att se Friends arena från insidan.

One thought on “Sparkboll #Blogg100/59

  1. Ping: Du får inte stoppa köttbullar | Haxpett - #Hashtagg

Kommentera

