Diverse #Blogg100/58

Spirometrin gick bra. Jag reagerade som jag skulle på medicinen och har nu fått uppdaterad order om att ta pulmicort morgon och kväll. Från en kompis fick jag tips om att dra ner på mängden spannmålsprodukter. Med tanke på hur mycket bättre min bubbliga mage blev när jag gick över från havregrynsgröt till yoghurt  och müsli till frukosten är det kanske bra att fortsätta på den vägen. Jag får se hur det går med pulmicorten och om det behövs mer efter det.

6-2!

Utöver dom rutinerade Wikipedianerna Granatäpple, Einarspetz och Bettobaba kom det åtta nya och skapade konton och började redigera lite om kvinnorörelsens historia. Några utökade artiklar, några nyskapade, någon språktvättad och lite redigerande vid sidan av. Ingen från Ada-skrivstugan men förhoppningsvis går det att locka tillbaka några nästa gång. Kul, inspirerande och helt klart värt att fortsätta med.

4 3 0 1

På begäran från en drabbad har jag censurerat ett blogginlägg. Jag är dock lite skeptisk till att elever skulle bekymra sig och fundera allt för mycket över att se en lärare med en öl på bordet, men känns det bättre så får det vara så. Ingen stor grej.

15:8!

Idag fick jag hålla mig hemmavid och heja. Sambon är sjuk och att då lämna henne med båda killarna hade inte funkat. Oavsett hur glada måljubel och hur mycket trängsel det är  på Norra stå är det lugnare än att följa matchen här hemma. Matlagning, ätande, storkillen hem från sparkbollsträning, in med honom i duschen, mat till honom, i med lillkillen i badet. Få dom att sitta lugnt i soffan och vara nöjda en stund med att kapa tallarna. Sen att få dom i säng och hinna somna själv innan nattvandringen drar igång…

9p!

Kommentera

