Mitt i #Blogg100/53

Lördag efter en vecka med nästan 200 mil fram och tillbaka genom landet. Det är tur att jag inte jobbar som far och fläng-säljare inser jag i alla fall.

Sambon for redan på förmiddagen ut till metropolen Huddinge och den utomordentligt charmiga Björkängshallen för att för Stockholms ishockeyförbunds räkning bevaka Mitt i-cupen. Som redaktör för Nedsläpp får hon göra en massa spännande resor och reportage!

Jag och lillkillen tog en stillsam hemmaförmiddag och begav oss dit efter lunchen för att få se lite hockey trots att vi inte åkte till Örebro idag. Kameran var med och här kommer några av bilderna som fastnade. Snart kommer dom även att finnas på Wikimedia Commons.

Mitt i-cupen, damfinal

Final mellan Södertälje i rött och Västberga i blått

Södertäljes målvakt

Södertäljes målvakt hade det bilvis lite ensamt.

En liten men energisk Södertäljeklack hejade fram sitt lag till seger. 6-2 tror jag det blev till slut.

En liten men energisk Södertäljeklack hejade fram sitt lag till seger. 6-2 blev det till slut.

 

En bild från pojkfinalen också. SDE vann över Huddinge med 3-0

En bild från pojkfinalen också. SDE vann över Huddinge med 3-0

 

Kommentera

