Sjungandes the… #Blogg100/47

Hoppar över #46 eftersom jag lyckats få med #44 #44 två gånger…

Sambon och killarna for till Milsbo i helgen för lite häng med mormor och morfar samt lite utförsåkning i Romme. Själv blev jag lämnad likt Povels gräsänkling, och ägnade i alla fall lördagen åt trevligheter utan en tanke på mogondagen. Till skillnad från låtens gräsänkling har jag dock inte haft ångest över ett bortspelat hembiträde utan ägnat dagen åt den underbara förrådstjänsten.

Djupt nere bland katakomber och irrgångar hittade jag förutom ett märkligt gammalt tidningsklipp och mitt bevis om att jag lämnade kristna klubben en spännande kartong med en massa gamla bilder. Alltså såna där gamla bilder som inte är ettor och nollor på en hårddisk utan är på papper och måste scannas in innan det går att visa upp dom i bloggform. Även om bilderna inte är lika gamla som dom en annan ägnar sig åt ska jag nog digitalisera dom så att jag kan ha dom med mig på ett enklare sätt än att bära omkring på en kartong. Det ska bli spännande att gräva djupare än att bara titta på dom översta bilderna, men det återkommer jag till en annan dag.

Kommentera

