Wordle #Blogg100/37

Sen gick få lite mer!

Men vilka var det som gick egentligen? Vilka var det som gick från början men sen stannade så att några kunde gå lite mer, och hur mycket mer gick dom? Och vad svamlar jag om egentligen?

Haxpettwordle

Wordle med vad jag skriver

Nångång för länge sen, oklart var, snubblade jag över Wordle och blev genast en wordleknarkare. Inte så det var det enda jag ägnade dagarna åt, men ganska ofta testade jag att stoppa in en text, ett komentatorsfält eller en hel hemsida för att se en snabbsammanfattning över vad det handlar om. Det är självklart varken 100% rätt eller perfekt, men det ger ändå en ungefärlig uppfattning om vilka ord som används och hur många gånger varje ord används. I testet ovan stoppade jag in feeden från min blog, men så här i efterhand ser det ut som att det bara är några av dom senaste inläggen som kommer med. Framöver ska jag testa att klippa in alla texter och se hur det skiljer sig åt, men det får bli en annan dag.

Ett annat sätt att använda det här, som inte bara är kul, kan vara att stoppa in fondansökningar för att se vilka ord och begrepp som används. Det kan kanske ge en fingervisning om texterna motsvarar det vi tänkt oss eller om vi är helt ute och cyklar.

Eftersom Twitter för länge sedan lovade att det skulle gå att ladda ner alla tweets från kontots start har jag funderat på hur min twitterwordle kommer att se ut. Men fortfarande har den finessen inte kommit till mig, så jag misstänker att jag får hålla ut ett tag till. En vacker dag får förhoppningsvis jag också möjligheten, och då blir det ett nytt blogginlägg!

Kommentera

