Ego2 #Blogg100/25

Hurra, inte så mycket nattsuddande för dagens #Blogg100. Hittade det här via Anna som hittat det via Mymlan som hittat det via Andreas som förmodligen också fått det nånstans ifrån…

1. Hur gammal är du?

36

2. Hur gammal känner du dig?

Varierande över dagen, men snittar nog på 36 ungefär.

3. Vad har du gjort i dag?

Vinkat iväg sambon som är iväg på jobb, somnat om, ätit frukost och läst DN, hängt med lillkillen, vikt tvätt, pratat telefon med farsan, varit på biblioteket, kollat en eländig hockeymatch, lagat mat och nattat lillkille.

4. Vilken film såg du senast?

På bio var det nog Les miserables som svågern ordnat biljetter till en förhandsvisning till, det är bara när han tar med mig jag går på bio. Hemma är det nog Bilar 2 som rullar förbi i periferin lite då och då.

5. Vem ringde du senast?

Själv ringde jag nog hem till sambon senast, men jag hjälpte lillkillen att ringa sin farfar idag och fick ta över luren efter en stund.

6. Är du besatt av någonting?

Nej, men sambon skulle nog säga att jag är besatt av internet.

7. Är du rädd för blod?

Nej, blodgivare sen länge.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?

Soffan, vardagsrummet, lägenheten, huset, Skanstull, Södermalm, Stockholm, Sverige, universum…

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?

Ja, Persson, Bildt, Carlsson, Palme, Fälldin

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?

Nej

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?

Svart

12. När vaknade du i dag?

Först vid 05.30, somnade om när sambon hade gått och blev väckt av lillkillen vid 07.30

13. Vilken är din favorithögtid?

Ganska ointresserad av högtider, så jag har ingen favorit.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?

Här och nu, nöjd med det.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?

Har inga riktigt så dåliga erfarenheter, men Las Vegas känner jag mig mer än nöjd med efter dom tre dagar jag var där.

16. Hur vill du tillbringa din pension?

Aktivt! Göra roliga saker med bra människor på trevliga platser.

17. Vad lyssnar du på just nu?

Lillkillen dominerar youtube med omväxlande Gagnef, Gagnam, Mitt Romney och Minecraft style…

18. Har du någon gång brutit ett ben?

Nej

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?

Kaffe, Leksands knäcke, kaffe, bregott och youghurt.

20. Vem är din favoritkändis?

Dåligt med favoritkändis också.

21. Vad är du på för humör just nu?

Bra humör.

22. Vilka världsdelar har du varit i?

Europa, Afrika, Nordamerika.

23. Snarkar du?

På tok för mycket, emellanåt innan jag ens somnat.

24. Vilka yrken har du provat på?

Jobbat i butik, sålt godis på biograf, klippt gräs, datatekniker, installationssamordnare, projektledare inom både teknik och GLAM

25. Hur går du helst klädd?

Jeans och tröja. Hemma byter jag ut byxorna mot shorts.

26. Vilket stjärntecken är du född i?

Vädur

27. Vilket är ditt favoritgodis?

Bassets vinegum

28. Vad sa du senast?

Hjälpte lillkillen att stava till Gagnef Style…

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?

Dåligt med bästa ämne, har nog mer levt på jämnhet.

30. Vad har du på dig just nu?

Shorts och tröja.

31. Vilken är din favoritaffär?

Har ingen favorit här heller. Gillar små udda affärer, undviker gallerior och kedjor.

32. Vad har du för storlek i kläder?

L som i lagom.

33. Vad har du i dina fickor?

Just nu mest ludd. Normalt sett har jag två telefoner, en bläckpenna, busskortshållare med körkort och lite blandade kort, några visitkort.

34. Vad köpte du senast?

Förutom lite lugn och ro genom att låta lillkillen kolla youtube var det nog lite mat på konsum här om dagen.

35. Hur många gånger har du flyttat?

Hmmm, Lanna (utanför Örebro) till Leksand, till Arboga för ett gymnasieår, lumpen i Falun, åter till Leksand några år, till Uppsala, tre flyttar inom Uppsala, till Falun, ett ställe till i Falun, ett år i Thunder Bay (Canada) och tillbaka till Falun, till Stockholm och en flytt till inom Stockholm. Om jag inte räknar tillbakaflyttarna till Leksand och Falun får jag det till 13 gånger.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?

Kommunikationsmöjlighet, mat, transport därifrån när jag tröttnar.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?

Både och, går upp tidigt på morgonen för att få äta frukost och läsa tidningen och sitter uppe på kvällen också.

38. Senaste filmen du såg på bio?

Se fråga 4.

39. Har du blivit sydd någon gång?

Japp, sju stygn i pannan efter att ha slagit huvudet på en rostig spik när jag var sju år gammal.

40. Har du någon gång badat naken utomhus?

Otaliga gånger.

41. Vad åt du till frukost?

Kaffe, äppeljos, macka med ost och rabarbermarmelad, yougyrt med müsli och banan.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?

Bodde i Falun med Lena, veckopendlade till jobbet som installationssamordnare för den nya flygtrafikledningscentralen på Arlanda. Hade en husvagn stående där som jag bodde i under veckorna.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?

Japp, fångad av en kamera lite söder om Sala. Typ 78 eller 82 på 70-väg. 1200:- kostade det.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?

Jag kanske inte kräver så mycket, för jag tycker alla är snälla mot mig hela tiden.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?

Båda två ligger i ett fack i sänggaveln, en som väckarklocka och en på laddning.

46. Vad var det senaste du åt?

Fläskytterfilé med lök och tomat och pastahjul till det.

47. Vilka är världens vackraste personer?

Inte den blekaste, men oftast är dom som är glada och nöjda med sig själva vackra.

48. Är du blyg?

Inte det minsta.

49. Vilken var den senaste konserten du var på?

Det är så eländigt sällan så det var förmodligen Stiko Per Larsson på Ledgends i slutet av sommaren.

50. Vad heter du i andranamn?

Karl Erik

51. Har du varit med om en bilolycka?

Ingenting allvarligt. Lite påbackad en gång, men det blev bara en buckla. Hamnat i diket, men inte värre än att det gick att få upp bilen utan skador. Hoppade ungefär 3 meter med en tbg903 (valp) när jag gjorde lumpen. Bilen höll men Andersson som satt bredvid var inte imponerad efteråt…

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?

Några små hemligheter, men ingenting allvarligt.

53. Vilken är den roligaste träningsformen?

Vardagsträningen! Trappan istället för hissen eller rulltrappan, cykel till jobbet för att slippa bussen, Kalleboll med killarna. Organiserad träning är jag dålig på, det blir någon sporadisk springtur när sambon jagar ut mig. Men kajakturer och telemarksåkning är roliga träningsformer också.

54. Har du några husdjur?

Silverfiskar och blomflugor.

55. Vill du gifta dig?

Ja!

56. Var växte dina föräldrar upp?

Mamma i Sätra och Insjön, pappa i Skultuna.

57. Har du någon gång ringt polisen?

Flera gånger, både 112 och 11414.

58. Har du svenskt ursprung?

Ja, och finskt, och vallonskt. Behövs det kan jag nog klämma fram lite mänskligt ursprung också…

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?

Nja. Haxpett är en efterhandskonstruktion av ett UNIX-hadle som bestod av Ax från Axel och Pett från Pettersson. Klasskamraterna tyckte Haxpett var roligare än AxPett. Det har hängt med sen gymnasiet -94

60. Vilka är dina största svagheter?

Dålig på att be om hjälp samt berätta vad jag gör. Tidsoptimist!

Har du kommit så här långt får du välja några av frågorna och svara på dom i komentarsfältet. Eller fylla i hela och säga till här när du är klar! Basta!

Kommentera

