Den som vandrar om natten #Blogg100/17

Än så länge:

Lillkillen och jag somnar i hans säng när jag lägger honom. Jag vaknar lite senare och går upp och tar hand om tvätten och stökar vidare ett tag till. Stora killen och sambon sitter i vår säng och spelar Minecraft, hon småslumrar lite, han vill sova där men blir ivägskickad till sin egen säng och somnar där, hon toksomnar. En lugn stund där det snarkas från tre olika sängar och jag sitter och slösurfar med ett glas vin. Stora killen vaknar och kan inte somna om, men gör det ändå efter en stunds småprat och sängkantssittande.

Trolig fortsättning:

Efter färdigskrivande och publicering av det här borstar jag tänderna och attacksomnar bredvid sambon. Mina snarkningar kommer att väcka henne så att hon flyttar ut till soffan. Stora killen kommer att vakna igen och komma över till stora sängen där jag ligger. Sin vana trogen tar han mittenplatsen i sängen. Framåt morgontimmarna kommer lillkillen att vakna och komma över, och sin vana trogen att ta plats mellan dom som ligger i sängen. Eftersom vi då ligger tre personer på halva sängen och jag riskerar att ramla ur flyttar jag över till stora killens säng och sover vidare där.

Slutsats:

Jag funderar på att skaffa ett rum med madrasser på hela golvet…

3 thoughts on “Den som vandrar om natten #Blogg100/17

  1. Ping: Pompa och ståt #Blogg100/52 | Haxpett - #Blogg100

  2. Ping: Diverse #Blogg100/58 | Haxpett - #Blogg100

  3. Ping: X #Blogg100/89 | Haxpett - #Blogg100

Kommentera

