Det där hockeylaget #Blogg100/7

Emil med konfetti

Emil med konfetti

Tre poäng! Det tuffar på i serien, och det där hockeylaget jag hejar på krigar på bra och håller undan i toppen av tabellen. Det har förvisso äntligen kommit igång på andra sidan pölen, men det är lite jobbigt med den ekonomiska biten just nu. Tyvärr är det inte så mycket att gör åt det mer än att gå på så många matcher som möjligt, skänka lite pengar, bli medlemskänka lite till och köpa lite nya prylar. Som liten var jag splittrad och hejade lite på ÖIK, förmodligen mest för att jag spelade hockey där och var allmänt förvirrad. Men sen skolårens sportlovsresor till mormor i Insjön och medföljande match i Leksand har det blåvita laget alltid varit det jag har mest känslor för. Sen flytten upp till Leksand och mitt engagemang som speaker för A-juniorerna med medföljande funktionärskort har jag alltid försökt vara på plats på matcherna. Södra stå på den tiden i gamla ladan. Många säsonger stod jag alltid på samma ställe med samma Gesundabo bredvid mig.

Emil och Andersson

Emil Nilsen med huvuddomare Thomas Andersson i famnen på efterfesten vid Mästarcupen 2004

Under åren har det blivit många matcher på plats, ett stort gäng organiserade resor och nästan lika många sneresor till exotiska orter och hallar, en och annan försäsongsturnering och några fler bussresor. Nu gör det där livet att jag inte kan vara på plats så mycket som jag vill, så många av matcherna avnjuts framför datorn eller tvn tillsammans med tvätt som ska vikas, barn som ska läggas, mat som ska in i kylen och blogginlägg som ska skrivas. Men jag får i alla fall kolla lite grann.

På lördag är det äntligen dags att vara på plats igen. Långresa till en helt ny hall till på köpet! Tillsammans med Enköpingsleksingarna och Östgötaleksingarna kör vi i Superstars Stockholm en buss ner till Ljungby och hejar på när vi möter  IF Troja-Ljungby. Mot tre nya poäng!

One thought on “Det där hockeylaget #Blogg100/7

  1. Ping: Meta #Blogg100/9 | Haxpett - #Blogg100

Kommentera

