Fredagspingis #Blogg100/3

Stora killen, som jag inte är upphovsperson till, utan bara har hand om dom veckor han är hos mig och sin mamma, är en pingiskille. Hammarby! Det svider lite i mitt Leksandshjärta, men vad går det att göra åt det när vi bor på södraste söder och har ett postnummer som börjar på 116. (Att han dessutom spelar fotboll i grönvitt svider lite mer, men mer i mammans brage-hjärta.) Pingisträning onsdag och fredag varannan vecka, men oftast får jag inte följa med eftersom hans ömma moder tar hand om det. Onsdagspingisen och gympatjejerna återkommer jag till en annan dag, men idag är det fredag.

Ett av sambons uppdrag i sitt frilansjournalistande är att vara redaktör för Leksingen, medlemstidningen för den där hockeyklubben vi hejar på. Som boendes i Stockholm blir det en och annan resa upp till Leksand för henne och idag var det avgång 05.45, jobb hela dagen och hemkomst just innan spöktimmen. Glädjen med det idag är att jag får vara med på pingisträningen. Efter sedvanlig hemfrånjobbetitidatthämtalillkillen-stress fortsatte vi glada i hågen till stora killens skola och plockade upp honom. Buss till tunnelbanan, tunnelbana till tunnelbanan och tunnelbana till Liljeholmen.

Under tiden pingisträningen pågår sitter det en bunt föräldrar runt om och tittar ner i sina telefoner eller läser böcker. Själv har jag förmånen att ha en ursäkt med som gör att jag får spela ballongpingis, ballongfotboll, lite andra nypåkomna sporter och ägna mig åt lite allmänt rundspringande.

Några av dom andra föräldrarna ser lite avundsjuka ut, och jag förstår dom fullt ut.

(Lite sent, men fortfarande med i matchen!)

One thought on “Fredagspingis #Blogg100/3

  1. Ping: Meta #Blogg100/9 | Haxpett - #Blogg100

Kommentera

